agencja nieruchomości Konin

Od wielu już lat, internet stanowi bardzo istotne źródło informacji praktycznie niezależnie od tematyki. Rozwój technologii obfituje w coraz to nowsze usługi, a więc oprócz jedynie dostarczania informacji internet jest również źródłem narzędzi, dzięki którym możemy w łatwy sposób wykonać wiele czynności. Jedną z istotniejszych jest sprzedaż czy też zakup różnego rodzaju dóbr. Początki takich usług w internecie sięgają portali aukcyjnych, które obecnie przekształciły się w platformy handlowe. Następnie powstały różnego rodzaju portale ogłoszeniowe dotyczące motoryzacji, a za nimi również nieruchomości. To właśnie te ostatnie są przedmiotem dyskusji w tym artykule. Należy bowiem zastanowić się nad rolą jakie portale ogłoszeniowe pełnią w poszukiwaniu lub sprzedaży nieruchomości.

Pierwsze co należy dostrzec to fakt, że portale ogłoszeniowe pozwalają każdemu dotrzeć ze swoją ofertą do szerszej publiczności. Często dodanie prywatnego ogłoszenia jest bezpłatne lub pobierane są niewielkie opłaty w zależności od wybranej formy ogłoszenia. Sprawia to, że bez znajomości marketingu czy wykorzystywania jakichś zaawansowanych mechanizmów przeciętny użytkownik internetu może łatwo wejść na rynek i wygenerować ruch na swoim ogłoszeniu. Wiele osób właśnie w ten sposób z sukcesem sprzedało lub kupiło nieruchomość. Sprawę ułatwia fakt, że pomimo globalnego charakteru wielu portali umożliwiają one opcję szukania lokalnego, a więc poszukujący nieruchomości przeglądają oferty jedynie z wybranej przez siebie lokalizacji.

Jeśli użytkownik zdecyduje się zainwestować pewne środki może on znacznie zwiększyć swoje szanse na skuteczne znalezienie klienta na swoją nieruchomość, gdyż jego ogłoszenie może zostać dodatkowo wyróżnione lub może ono widnieć na górze strony przed ogłoszeniami zwykłymi. Osobom poszukującym mieszkania, działki czy domu łatwiej jest wówczas natrafić na promowane ogłoszenie co dość sprawnie prowadzi do skojarzenia dwóch stron transakcji.

Kolejnym ważnym atutem portali ogłoszeniowych jest to, że wszystko można zorganizować online, a więc osoba chcąca sprzedać nieruchomość może swobodnie oddawać ogłoszenia niezależnie od tego gdzie w danym momencie się znajduje. W ten sam sposób, może również kontrolować i zarządzać swoimi ogłoszeniami. Poszukujący lokum mają z kolei dostęp do szerokiej bazy ofert prywatnych czy też biur nieruchomości.

Trzeba jednak zauważyć, że istnieje co najmniej kilka największych portali ogłoszeniowych skupionych na nieruchomościach, a do tego pomniejsze i bardziej lokalne również mają swój udział w rynku. Osoby sprzedające nieruchomość czy też pośrednicy często dodają te same ogłoszenia do wielu różnych portali. Generuje to dwa podstawowe problemy. Po pierwsze, okazuje się, że liczba ofert dostępnych w portalach jest znacznie niższa niż początkowo się wydaje, gdyż w dużej mierze się powielają. Klient dodaje swoje prywatne ogłoszenie, a do tego ma umowę z trzema biurami pośrednictwa, z których każde również dodaje ogłoszenie odnośnie tej samej nieruchomości. W efekcie osoby poszukujące tracą więcej czasu na przetwarzanie dostępnych ofert wchodząc kilka razy na to samo łapiąc się na to, że w każdym z ogłoszeń są trochę inne zdjęcia. Bywa też, że ceny tego samego mieszkania czy innej nieruchomości są różne, gdyż na przykład jeden agent wynegocjuje u właściciela nieruchomości zniżkę, a inni nie. W dodatku klient w swoim ogłoszeniu wciąż trzyma pierwotną cenę licząc na to, że może jednak uda mu się po takiej cenie sprzedać. To stanowi właśnie drugi z problemów gdyż powielające się oferty generują chaos, w którym trudno jest się odnaleźć klientom poszukującym nieruchomości, a to wszystko wydłuża proces poszukiwania zamiast go skracać.

Innym bardzo ważnym aspektem jest wpływ portali ogłoszeniowych na postrzeganie sprzedaży nieruchomości przez klientów. Mogą oni bowiem wyrobić sobie mylne przeświadczenie, że podobnie jak w przypadku innych portali, w których sprzedają rower czy dowolna inna rzecz, wystarczy dodać ogłoszenie, sprawić, żeby było widoczne i to już w zasadzie wszystko. W takiej sytuacji to portale ogłoszeniowe postrzegane są jako pośrednicy nieruchomości bo przecież to za ich pośrednictwem dochodzi do skojarzenia obu stron transakcji.

Portale ogłoszeniowe mogą pełnić wiele ważnych funkcji, lecz akurat w przypadku nieruchomości mogą też nieco spłycać transakcje przez co klienci postrzegają je głównie przez pryzmat samej promocji. Oczywiście trafienie do jak największej grupy odbiorców, z których może wyłonić się klient docelowy jest kwestią istotną. Nie można jednak zapominać o bezpieczeństwie transakcji, a więc kwestiach formalo-prawnych, którymi szybko i sprawnie może zająć się kompetentny pośrednik nieruchomości.

Przejdź do strony głównej.